Kim jest Concierge?
Concierge jest najlepszym przyjacielem podróżującego i mistrzem gościnności. Porozumiewa się w wielu językach, zna kulturę gości z wielu stron świata, potrafi z każdym znaleźć wspólny język. Profesjonalnie doradzi w biznesie, będzie przewodnikiem w świecie kultury, wejdzie w rolę osobistego powiernika i doradcy.
Potrafi zaplanować Twój czas, zorganizować zwiedzania, spotkania, zakupy. Znajdzie odpowiedź na każde pytanie. Ponadto Concierge może zawsze liczyć na wsparcie kolegów z innych hoteli, innych miast, innych krajów. Najistotniejsze, że możesz mu zaufać; każda rekomendacja jest sprawdzona i pewna ponieważ dla niego priorytetami są bezpieczeństwo i komfort gościa.
Usystematyzowany zakres obowiązków Concierge:
- informowanie o hotelu i jego usługach
- zamawianie biletów lotniczych, zmiany rezerwacji, itp.
- poczta i przesyłki gości i klientów hotelu
- doręczanie, wysyłanie faksów i wiadomości dla i od gości i klientów hotelu
- aranżacja przejazdów, transferów, limuzyny, taxi, autokary
- wynajem samochodów,
- organizacja zwiedzań, zapewnianie przewodników
- informacja kulturalna, rezerwacje, zakup biletów
- rezerwacje w restauracjach
- rezerwacje hoteli
- informacja handlowa
- realizacja pozostałych życzeń
W praktyce zakres usług Concierge ograniczają tylko normy moralne, prawne i ludzkie możliwości.
Miejsce pracy – lobby hotelu, tradycyjnie na wprost głównego wejścia, przypomina, że Concierge wita Gości, udziela informacji o hotelu, o świadczonych usługach, o odbywających się danego dnia spotkaniach... Tu można uzyskać informacje o lokalizacjach, możliwościach dojazdu, repertuarach teatrów, opery. Concierge wskaże najciekawsze i warte odwiedzenia miejsca, podpowie gdzie znaleźć najlepsze restauracje. Dostarczy bilety do pokoju, zaplanuje wolny dzień, odnajdzie zagubiony bagaż i figurkę z brązu, o której gość czytał w starym przewodniku. Sprowadzi dla Ciebie plakaty muzyczne z lat 60-tych lub zorganizuje błyskawiczny przelot z Warszawy do Zakopanego.
Jak mówi jeden z moich kolegów: „zlecenia trudne i skomplikowane realizujemy od ręki, na niemożliwe i graniczące z cudem – trzeba na ogół chwilkę poczekać”.
Umiejętność rozmowy z gościem i odgadnięcia jego potrzeb to klucz do sukcesu. Concierge ma czas, lubi służyć pomocą i pracuje z przyjemnością. Posiada nie tylko wiedzę i umiejętności ale i przyjazną osobowość.